niedziela, 26 lipca 2009

Puszyste bułki drożdżowe

Przepyszne bułeczki drożdżowe upieczone przez moją mamę. Były bardzo puszyste, aż "rozpływały się" w ustach. Robi się je łatwo i szybko. Dzieciom bardzo smakowały.



Przepis:

  • 1 szklanka letniego mleka,
  • 110 g miękkiego masła,
  • 2 łyżki cukru,
  • 2 jajka,
  • 3/4 łyżeczki soli,
  • 4 szklanki mąki pszennej,
  • 24 g drożdzy świeżych lub 12 g suchych,
  • do posmarowania: jajko roztrzepane z 1 łyżką mleka;
Jeśli użyjemy drożdży świeżych to robimy rozczyn, natomiast suche mieszamy z mąką. Wymieszać wszystkie składniki w podanej kolejności (kilka minut) - najłatwiej w malakserze. Po wyrobieniu przykryte odstawiamy w ciepłe miejsce do podwojenia objętości. Po tym czasie ciasto dzielimy na 12-16 części, bułeczki układamy na blaszce pozostawiając około 1 cm odstęp. Przykryć, pozostawić do wyrośnięcia do podwojenia objętości na około 45 minut (aż się zetkną). Wyrośnięte bułki posmarować jajkiem roztrzepanym z mlekiem. Piec 20-25 minut w tem. 185°C. Podczas pieczenia można przykryć folią aluminiową, aby się nie przypiekły.

6 komentarzy:

  1. Zapraszam do mnie po wyróżnienie...

    OdpowiedzUsuń
  2. Bułeczki poszły jak świeże bułeczki. Pyszności!

    OdpowiedzUsuń
  3. Przewspaniały przepis, lepszych bułeczek nigdy nie jadłam, niewiarygodne, że samemu można je zrobić. Z termoobiegiem tylko 15 minut się piecze

    OdpowiedzUsuń
  4. Boskie, boskie, boskie!!! Nie miałam doświadczenia z drożdżami i trochę się bałam. Ale przepis bardzo prosty. Rodzina zachwycona. Polecam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...